Asså va

Har tänkt på en grej hela dagen som jag inte kan förklara. Så detta blir väl bara en massa prat och totalt ointressant, men jag måste säga det till någon.
Känner mig så himla konstig och icke-mig-själv. Vet inte hur jag ska berätta utan att låta som att det är antingen äckligt synd om mig eller att jag är bäst i världen. Svårt det där.
Jag gick upp nio imorse. Jag är morgonpigg, men att gå upp nio på en lördag är faktiskt ingenting man gör frivilligt. Dessutom vill jag alltid gå och lägga mig tio/elva för att jag är extremt uttråkad. Som värsta tant Agda som läst ut Hemmets veckotidning.   . . . E H?
Jag tog en dusch. Kände mig extremt tjejig. Varför? Varfööööööör? Jag gjorde inte ens något tjejigt! Uh typ, rakade mig under armarna? Väldigt tjejigt, uhm visst ok men det gör jag ju jätteofta i vanliga fall och jag brukar aldrig känna mig tjejig. TJEJIG. Vilket jävla ord egentligen. Tjäjjig.

Hatar att shoppa, har aldrig haft på mig ett par klackskor och avskyr att prata om typ.. ni vet "han-är-så-åh"-blablabla. För det är väl sånt som klassas som "tjejigt" nuförtiden? Mm ja ok. Vi säger det. För i typ några veckor nu har jag kollat på en massa kläder, velat gå runt i klackskor (alla som känner mig vet att det är fullkomligt otänkbart), tänkt på en massa killar (heheh ahhaha.. dör ok) och HAFT PÅ MIG JEANS. Det där sistnämnda var ju väldigt random sagt just nu men jag har inte haft jeans på ett år för att jag känner mig jättetjock i det och för några dagar sen kändes det ungefär som att  Å H,  F A N  V I L K E N  S N Y G G  R Ö V  J A G  H A R.
Så tittade jag i spegeln och konstaterade att jag såg äckligt fet ut men ändå så gick jag så till skolan. Hur knäppt? Hade det varit i höstas eller för ett år sen hadde jag typ slitit av mig skiten och tjurat och letat efter ett par svarta leggings (alla vet att man ser smal ut i svart, nu förstår alla varför jag alltid går runt i svart).
Absolut jättekonstigt. Verkligen.

Och appropå att jag alltid har svart på mig. Jag har ju blivit så tjejig på sistone att jag alltid tänker på hur jag matschar mina kläder. Jo, it's true! Och då är det ju självklart att man inte bara kan ha svarta kläder? Hello, det går ju bara inte. Omöjligt. Så jag försöker ha på mig en ny kombination kläder varje dag PLUS att jag försöker lägga in annat än svart. Lite svårt eftersom att de kläder jag gillar bara är svarta. Men jag offrar mig. Typ.

En annan känsla som också slog mig idag (kan man ens säga så?) var... rätt obeskrivlig. Den var typ jobbigt ångestfylld och värsta wonderful. Jo helt säkert.
För tre år sen ( o m g ) så flyttade jag från det hus jag bott i i ungefär nio år. Jag hade precis fått en egen dator, en ny säng och det kändes ascoolt och speciellt och jag var verkligen beredd på något nytt och speciellt och awesome. Bäst, helt enkelt. Kan inte klämma in hela min 2008-upplevelse här men den var bäst och sämst, kort sagt. Men för tre år sedan så skilde sig mina föräldrar och vi fick lämna huset och flytta in i en fucking liten äckellägenhet. Hatar det fortfarande. Jag vill ha tillbaka mitt egna rum med ett stort fönster och fula lila väggar med små blommor på.
Det tänkte jag på idag. För hos mamma delar jag rum med min syster och hos pappa så bor jag i klädkammaren (folk tror att jag skämtar när jag säger så men det är sant, haha). JAG SAKNAR MITT RUM!
Och då kommer vi till vad som hände idag. En kompis till mamma kom hit för att tömma lite flyttkartinger (ja det har gått tre år men det är fortfarande kartonger här) och rensa i klädkammaren. När jag kom hem från dansen så var det helt annorlunda i köket. Och grejen är att de hade bara flyttat på micron. Och kaffebryggaren. Det blev ett helt nytt kök. Jag dog, för det kändes som i huset och då ville jag nästan gråta och typ hoppa av lycka för det kändes så bra. Det kändes som att jag äntligen kommit hem lite.
Ohoho.

THAT'S THAT.
Nu skiter jag i att det blev långt och jag bryr mig inte om ingen läste. Bryr ni er inte så dra, för nu är denna bloggen för min egen skull.

Kommentarer
Postat av: ottie

jag har också helst alltid svart, och aldrig jeans.

det går kanske i släkten.

fin text kusin!

klockan 12:22:09 den 2011-03-20
URL: http://thingsbehindthesun.blogg.se/
Postat av: emot emma.

Men åh jasmine! du är jätte fin , oroa dig inte för att se "stor ut"! det är bara du som förlorar på det, för alla andra tycker du är skit fin! Vrf ska du gå runt och må dåligt över dig själv när du lika gärna kan känna dig awesome istället? :)puuuuuss<3

klockan 20:37:14 den 2011-03-21

Kommentera här:

Ditt fina namn:
Tryck här om du vill vara ihågkommen.

Din e-postadress: [kommer bara synas för mig]

Din awesome hemsida eller blogg:

Din kommentar:

Trackback