Locking

H a l l å h e j.
Kom på vid fem att jag skulle träna idag, och då kom jag på att Mariella är på turné och då började jag sakna henne väldigt mycket. Väldigt, väldigt, väldigt mycket. Anlände typ tjugo över sju när vi börjar halv åtta, såg att det var någon annan där inne. Alltså, inte vikarien (Ingrid) vi hade förra veckan. Då började jag sakna vikarien i stället.

Vår nya vikarie heter Theresa, tror jag i alla fall. Hon berättade väldigt mycket när vi dansade, tycker att det är skitkul med  h i s t o r i e r  o m  h u r  d a n s e n  v i  d a n s a r  k o m  t i l l. Det är ju det häftiga i allting. Hon berättade att hon kunde dansa locking, popping, breaking, hip hop, house och någonting mer tror jag. Breaking (ligga på govet och hålla på, eh) och popping (robotdans, spänna och slappna av i musklerna) känns bara jobbigt. Coolt men jobbigt. Hon sa att vi fick välja vad vi ville göa och vi kom överens om locking.

Har dansat locking två gånger innan bara, mest grunder. Och det var typ ett eller två år sen med två helt andra människor. Och det är ju alltid olika. Theresa satte på sig en hatt och bara körde på och berättade och vi var som barn framför Kalle Anka på julafton. Och för en gångs skull kände jag mig riktigt, riktigt hemma i en dans! Så grymt kul!
Och flummiga som bara vi kan vara så skrattade vi hela tiden.

Imorgon är det teater/dramalektion igen. Känner mig så himla awesome och bra just nu.
P u s s  p å  e r!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hello my little frien, i see you on habbo!

klockan 12:42:45 den 2010-10-03
URL: http://idagida.blogg.se/

Kommentera här:

Ditt fina namn:
Tryck här om du vill vara ihågkommen.

Din e-postadress: [kommer bara synas för mig]

Din awesome hemsida eller blogg:

Din kommentar:

Trackback