JAG VÅGAR ♥ BRIS!

Må dåligt ska ingen behöva göra. Om man mår dåligt och inte vet vem man vill eller kan prata med måste man veta vart man ska vända sig för att känna sig trygg och förstådd. Och BRIS är en sån plats. En plats där man kan chatta eller mejla, eller ringa till någon som lyssnar på vad man har att säga när ingen annan gör det. Eller när man inte vet vem man kan eller vill vända sig till.

Våga ♥ BRIS!

Alla mår dåligt, någon gång. Man kanske inte mår jättedåligt, man kanske bara känner sig lite förvirrad eller ledsen. Kanske ensam. Man mår aldrig helt bra, men är det så att man verkligen, verkligen känner att man behöver hjälp eller bara vill prata - ja, då kontaktar man BRIS.
Jag tror att barn/ungdomar tror att man ska kontakta BRIS när man bara mår riktigt, riktigt dåligt. Det tycker inte jag, och förmodligen inte BRIS heller.

Jag har också mått dåligt, och det var faktiskt inte alls längesedan. Det kändes som att det bara var jag och ingen annan som kände så, och att ingen kunde hjälpa mig. Att ingen ens ville hjälpa mig.
För snart ett år sedan gjorde jag slut med min pojkvän för att någonting kändes fel. Det kändes verkligen som att jag inte var hans mittpunkt längre och jag ville inte vara något annat än det. Han pratade om andra tjejer, sa att det var kompisar men det kändes ändå aldrig rätt.
Jag sa att vi kunde ta en paus, och en paus innebär faktiskt inte att man gör slut. Det innebär inte heller att man är tillsammans, bara att man inte träffas på ett tag. Man kanske träffar andra människor och gör andra saker. Antingen så saknar man varandra och blir tillsammans på riktigt igen, eller så inser man att det var skönt att vara utan varandra så man gör slut.
Dagen efter fick jag ett sms som sa "Förlåt, ska aldrig göra om det igen". Då förståd jag inte vad det var han menade, men det fattade jag senare. Han hade varit med en annan tjej. en av de han hade pratat om innan dessutom. Ja, vi hade ju pausat men som sagt betyder det inte att man går och har sex med första bästa. Även fast jag inte visste vad han menade då, så gjorde jag slut en vecka senare för att det kändes så fel.

Efter det har jag älskat honom, hatat honom, velat vara vän med honom, aldrig mer se honom och så vidare. Ibland var det bra och ibland var det dåligt. Han förstörde min jul, jag ville inte förstöra för honom men han förstörde totalt för mig. När jag tänkte ge honom en ny chans blev han tillsammans med en annan - fastän han sagt att han fortfarande tyckte om mig.
Han blev tillsammans med flera (inte samtidigt). Tjejer ringde till mig, addade mig på msn och skrev till mig. Jag var så ledsen och ville bara bli lämnad ifred. När jag trodde att jag hade glömt honom s kom han bara tillbaka igen.
Senare fick jag reda på att alla tjejer bara var påhitt.

Under hela tiden hade jag svårt med vänner. Jag hade vänner via internet men det kunde ju ändå aldrig bli samma sak. Jag hade ingen att ringa, ingen att åka hem till spontant och krama om och prata ut hos. Det var bara Me, Myself and I.
Så vill jag inte att någon annan ska ha det. Därför tycker jag att ni ska våga ta kontakt med BRIS om det är jobbigt. Och ni som har mått dåligt, VÅGA ♥ BRIS och sprid budskapet vidare.

Nu mår jag bra. :D Jag är glad och gladare, men som sagt - alla mår dåligt ibland. Även om det är mycket eller lite.


Gör så här:
1.    Lägg upp bilden där uppe i din blogg.
2.    Berätta om något som känts och varit svårt för dig genom åren.
3.    Uppmana dina läsare att sprida budskapet vidare!
4.    Lägg till ditt namn som kommentar på denna blogg-sida.
5.    Desto fler som hjärtar BRIS desto fler når vi ut till.

Kommentarer

Kommentera här:

Ditt fina namn:
Tryck här om du vill vara ihågkommen.

Din e-postadress: [kommer bara synas för mig]

Din awesome hemsida eller blogg:

Din kommentar:

Trackback